To επιστημονικό σωματείο υπό την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης» ιδρύθηκε το 2015. Οι βασικοί στόχοι της ίδρυσής του είναι:
- Η προαγωγή των επιστημονικών γνώσεων που αφορούν όλες τις πτυχές της Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και η διάδοσή τους στην ευρύτερη επιστημονική και ιδιαίτερα στην εκπαιδευτική κοινότητα.
- Η μελέτη και επιστημονική ανάλυση του τρόπου εφαρμογής της αξιολόγησης στην ελληνική εκπαίδευση και η συμβολή στην υπέρβαση των σχετικών προβλημάτων και δυσκολιών.
- Η συμβολή στον καλύτερο προγραμματισμό και στη βελτίωση της λειτουργίας και της αποτελεσματικότητας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και των επί μέρους συντελεστών του μέσω της αξιοποίησης των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης.
- Η συμμετοχή στην επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης σε θέματα σχετικά με την εκπαιδευτική αξιολόγηση.
- Η εκπόνηση μέσων αξιολόγησης των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης, των αναλυτικών προγραμμάτων και των διδακτικών μέσων.
- Η παροχή επιστημονικής βοήθειας και τεχνικών συμβουλών στα όργανα της πολιτείας και σε άλλους αναγνωρισμένους οργανισμούς ή φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, για θέματα αξιολόγησης.
- Η ανάπτυξη συνεργασίας με ελληνικά και ξένα συναφή επιστημονικά ιδρύματα, κέντρα ερευνών και οργανισμούς.
- Η λήψη κάθε άλλου νόμιμου μέτρου που προωθεί την επιστημονική γνώση σε θέματα εκπαιδευτικής αξιολόγησης.
Τακτικά μέλη της Εταιρείας μπορούν να εγγραφούν Έλληνες υπήκοοι:
- Καθηγητές των ελληνικών Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. ή άλλων νομοταγών ιδρυμάτων με ειδίκευση στην εκπαιδευτική αξιολόγηση, σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. διορισμού τους, καθώς και οι διατελέσαντες Καθηγητές της Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης στα Α.Ε.Ι. ή τα Τ.Ε.Ι. ή σε ομοταγή ιδρύματα.
- β) το επιστημονικό προσωπικό επίσημα αναγνωρισμένων Ερευνητικών Κέντρων και Ινστιτούτων ή άλλων επιστημονικών Ιδρυμάτων, Σχολικοί Σύμβουλοι και εκπαιδευτικοί που ασχολούνται αποδεδειγμένα με θέματα εκπαιδευτικής αξιολόγησης, εφόσον έχουν τα προσόντα που ορίζει η παράγραφος (γ) του παρόντος άρθρου ή εάν έχουν συμπληρώσει 6ετή τουλάχιστον υπηρεσία σε ιδρύματα σχετικά με την εκπαιδευτική αξιολόγηση και έχουν σημαντική ερευνητική και συγγραφική δράση συναφή με το αντικείμενο αυτό.
- γ) Οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος με θέμα διατριβής σχετικό με την Εκπαιδευτική Αξιολόγηση ή μεταπτυχιακού διπλώματος επιπέδου Master με εξειδίκευση σε οποιαδήποτε τομέα της Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης.
- δ) Προσωπικότητες του ελληνικού εκπαιδευτικού και πνευματικού γενικά κόσμου με αξιόλογο έργο και ιδιαίτερα σημαντική συνεισφορά στον τομέα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης.